Sunday, January 01, 2012

6 سنين

في 1/1/2006 قررت اعمل البلوج ده علشان اكتب فيه كل اللي يجي في دماغي و فعلا ده اللي حصل كنت مبهورة بعالم المدونات ازاي فيه ناس حلو في بلدنا و بتفكر حلو عندها افكار و ناجحة و مرتبة الشباب مش فاشل كله فيه ناس كتير حلوة كنت بجد كنت بدخل علي المدونة بتاعتي و مدونات تانية كتير بصفه شبه يومية في اول سنتين بعد كدا بدأت كتابتي تقل اوي معرفش ليه
المدونة شكلها اتغير زي ما انا اتغيرت سنين عدت مش سنة ولا اتنين دول 6 سنين حصل حجات كتيرة اووووووي خلالها
السنة اللي فاتت بدأت المدونة ديه و انا في ثالثه ثانوي انا دلوقتي خريجة كلية هندسة و الحمدلله عاطلة عن العمل بس بحضر ماجستير في تمهيدي ماجستير دلوقتي مفيش شغل في البلد حاجة تضايق اوي انا مش مصدقة ان مفيش شغل حاسة اني ممكن اشتغل بس مش لاقية شغل !! هندسة ادارة تشييد يعني بلالا في الخرسانة و الاستركشر مما يعني اني مش هعرف اشتغل في التصميم خالص و طبعا مش هنزل مواقع فهفضل قاعدة في بيتنا كتير شكلي كدا المهم اني مش مرتبة افكاري ولا اهدافي خالص و قررت اكتب بقي اصل فعلا مش هينتفع كدا !!
كل سنة و كل الناس بخير ان شاء الله
كل سنة و شمعة طيبة و اهيه كبرت و رايحة اولي ابتدائي :)